Oneerlijke marktpraktijken kunnen een effect hebben op de consument of op concurrenten in de sector tussen elkaar.
Oneerlijke praktijken jegens consumenten Zo is het ten aanzien van consumenten verboden om misleidende reclame te maken, agressieve verkooptechnieken toe te passen, bepaalde contractvoorwaarden in te sluiten, enz.
Onder oneerlijke praktijken vallen o.a. volgende voorbeelden:
Krijgt u als consument te maken met oneerlijke praktijken dan contacteert u een advocaat consumentenrecht voor juridisch advies of juridische bijstand.
Oneerlijke marktpraktijken tussen concurrenten / ondernemingen Bedrijven dienen ook onderling met elkaar op een correcte manier te concurreren. Oneerlijke marktpraktijken zoals het besmeuren van de goede naam van een concurrent of het wegkapen van medewerkers of klanten op een oneerlijke manier is het niet toegestaan. Ook het maken van prijsafspraken tussen concurrenten of het misleiden van consumenten op andere manieren is strafbaar. U kan de rechtbank inschakelen om heel snel deze praktijken te laten stoppen.
Indien u als onderneming te maken krijgt met oneerlijke marktpraktijken / handelspraktijken kan u best een advocaat handelsrecht inschakelen voor juridisch advies of juridische bijstand.
Vraag vrijblijvend advies.
Deze advocaten staan voor: